Soalan Lazim

S. Bagaimana membeli pesanan di laman web ini?
Untuk membeli pesanan anda:-

1. Klik butang "Tambah ke troli" pada produk yang ingin anda beli.
2. Klik "Sambung membeli-belah" untuk terus menambah produk lain ke dalam troli atau klik "Daftar Keluar" untuk meneruskan pembayaran anda untuk produk.
3. Anda akan mencapai halaman log di mana anda perlu log masuk ke akaun anda menggunakan Nama Pengguna dan Kata Laluan anda. Sekiranya anda tidak mempunyai akaun yang dibuat, anda perlu mendaftarkan akaun sebelum meneruskan pembayaran anda.
4. Anda perlu mengesahkan alamat penghantaran anda pada halaman "Alamat Penghantaran" dan klik butang "seterusnya".
5. Dari sini, anda perlu memilih kaedah penghantaran anda dan klik butang "seterusnya".
6. Seterusnya anda perlu memilih kaedah pembayaran anda kemudian klik butang "seterusnya".
7. Selepas langkah-langkah sebelum ini selesai, Anda perlu mengesahkan butiran pembayaran anda dan bersetuju dengan terma dan syarat.
8. Klik "Sahkan Pesanan" untuk menyelesaikan pesanan.


S. Apakah kaedah pembayaran yang ada?
Idealmart.com.my menawarkan jenis kaedah pembayaran seperti yang ditunjukkan di bawah: -

1. Pemindahan Bank Secara Offline / Online

Bank: Nama Bank
Akaun Bank: Nombor Akaun Bank
Nama Akaun: Nama Akaun anda

Selepas anda membuat pembayaran, sila hantarkan butiran pembayaran:
Nama bank :
Tarikh Pembayaran:
Masa Pembayaran:
Rujukan Perbankan No:
Jumlah amaun yang telah anda bayar:
No Pesanan Anda:

Anda boleh mengimbas dan e-mel kepada kami maklumat di atas ke Alamat E-mel : ideealmart.online@gmail.com atau hantarkan kepada kami di +601158934563

Nota: Produk yang dibeli tidak akan dihantar sehingga kami mendapat pengesahan ini.


S. Bagaimana untuk mengubah maklumat peribadi dan alamat penghantaran saya?

  •     Log masuk ke akaun anda → Klik pada "Penyelenggaraan Akaun" → Edit maklumat akaun anda dan alamat Penghantaran di sini.  


S. Saya terlupa Kata Laluan untuk akaun saya. Apakah yang perlu saya lakukan untuk mendapatkannya semula?

  1. Klik pada "Lost Password?" Dan isikan email anda yang digunakan untuk mendaftarkan akaun dalam kotak.
  2. Klik Hantar.
  3. Token pengesahan akan dihantar kepada anda. Sebaik sahaja anda menerima token, anda akan dapat memilih kata laluan baru untuk akaun anda.


S. Bolehkan saya membatalkan pesanan yang telah dibuat?
Ya,  hanya jika pesanan masih dalam status belum selesai.


- Sila hantar e-mel kepada e-mel perkhidmatan pelanggan kami di ideealmart.online@gmail.com dengan tajuk mesej "Permintaan untuk membatalkan pesanan" untuk memberitahu kami tentang pesanan pembatalan.


- Pesanan yang sedang dihantar atau telah dihantar tidak akan dibatalkan.


S. Apakah transaksi matawang produk?
Semua transaksi matawang produk akan dilakukan dalam Ringgit Malaysia.


S. Berapakah masa yang diambil bagi proses penghantaran?
Penghantaran biasanya akan mengambil masa 2 hari bekerja ke 5 hari bekerja


S. Saya masih mempunyai keraguan!
Maaf, kerana kami tidak dapat menjelaskan keraguan anda di halaman Soalan Lazim ini. Sila hantarkan e-mel anda kepada kami di ideealmart.online@gmail.com untuk memperjelaskan keraguan anda.